Osnove pisanja prodajnih tekstov

Heading

Pisanje dobrih prodajnih tekstov je nujna veščina za prodajanje česarkoli. Medtem ko je “odlične” prodajne tekste težko napisati in pridejo šele z leti izkušenj, je “dovolj dobre” prodajne tekste možno napisati, če se držimo nekaj enostavnih pravil. V naslednjih nekaj odstavkih bom predstavil, kako se jaz lotim pisanja vseh prodajnih tekstov in kako zadostiti osnovnim zahtevam za dobro prodajno pismo.

Osnovna pravila sem razdelil na 7 točk, katere boste v takšni ali drugačni obliki zasledili v vseh nasvetih za pisanje prodajnih tekstov. Sam si pred vsakim pisanjem natisnem 12-Step Foolproof Sales Letter Formula, AppSumo Copywriting Checklist ($10) in The Copywriting and Marketing Checklist ($27). Prodajni tekst spišem po konceptu 12ih korakov in nato dopolnjujem in popravljam tekst z nasveti iz obeh seznamom.

1. Jasen naslov, ki pritegne pozornost

V kratkem odstavku predstavite največje koristi, ki jih bo imela vaša stranka, če investira v vaš izdelek ali storitev.

2. Definiranje problema

Točno definirajte problem, predstavite ga tako, da bo stranka imela občutek, da jo razumete. Ko imate problem dobro definiran, vizalizirajte in poudarite težave, ki jih le-ta prinese s sabo tako da bo stranka občutila “bolečino” ob branju.

3. Predstavitev rešitve

Kako se bo stranka znebila problema z vašo rešitvijo? Sedaj je na vrsti predstavitev izdelka in storitve, stalno pa imejte v glavi prednosti za stranko oz. kaj je tisto, kar bo pridobila z rešitvijo (WIIFM – What’s In It For Me?).

4. Prednosti rešitve

Predstavite prednosti, ki jih prinese vaša rešitev. V večini primerov je to zmanjšanje stresa, finančni prihranki, prihranki pri času ipd. Nato vizalizirajte posledice le-teh (več časa za družino, za šport, hobije, ipd.).

5. Obstoječe stranke, partnerji, izjave strank, nagrade

Zakaj naj stranke zaupajo vam? Tu gre za vzpostavljanje kredibilnosti, naj bo to z velikostjo podjetja (imamo 500 zaposlenih), obstoječimi (znanimi) strankami in partnerji, pridobljenimi nagradami ipd. Ne pozabite, da lahko na spletu podjetje s tremi zaposlenimi izgleda bolj kredibilno kot podjetje s petstotimi, če le-to ne zna predstaviti svojih prednosti.

6. “Call To Action”

“Poziv k akciji”, naj bo to nakup, kontakt ali kaj drugega naj bo jasno predstavljen in z velikim gumbom.

7. Garancija na zadovoljstvo

Kaj se zgodi, če stranki izdelek ali storitev ni všeč? Garancija na zadovoljstvo mora obrniti riziko neuspeha ali nezadovoljstva na ponudnika. Minimalno, kar se tu ponudi je 100% vračilo denarja v določenem roku (spletne trgovine so pri nas k temu zavezane po zakonu). Če ste prepričani v svoj izdelek, lahko ponudite več kot 100% garancijo – npr. s povračilom stroškov časovne investicije (“100 EUR za vložen čas za poizkus izdelka”). Vračila se vrtijo pod 5%, redkokdo pa bo od vas potem dejansko zahteval več kot 100% vračilo denarja. Na drugi strani pa ima lahko takšna garancija ogromen vpliv na uspešnost prodajnega teksta.

Splošni napotki

Odstavki naj bodo kratki, en odstavek za predstavitev ene ideje. Podnaslovi, slike in seznami z alinejami naj razbijejo predolge bloke teksta. Podnaslovi naj sami po sebi povedo prodajno “zgodbo” (zgornjih sedem točk). Uporabljajte podčrtanje in krepko pisavo za pomembne poudarke (a ne prepogosto).

Poudarek naj bo vedno na odstranjevanju bolečine za vašo stranko.

To je na kratko – ko se lotite pisanja si stiskajte zgornje tri dokumente in sledite navodilom.