Kako brati poslovno literaturo

book stackVerjetno nas ima mnogo od nas dolg seznam poslovnih knjig, ki bi jih radi prebrali a enostavno ne najdemo časa, da bi sploh začeli s prvo knjigo. Sam uporabljam sistem, ki mi izredno olajša pridobivanje znanja iz knjig, čeprav jih še zmeraj preberem daleč manj kot bi si želel.

Velik del teh nasvetov sem povzel po članku How To Read a Book, Paul N. Edwards, ter jih prilagodil poslovni literaturi (Paul je pisal o strokovni literaturi za uporabo na fakulteti).

1. Branje le pomembnih poglavij

Poslovna literatura ni leposlovje zato ni potrebe, da se jo bere od prve do zadnje strani. Ker tudi ni fakultetno gradivo, lahko brez slabe vesti spustimo poglavja, ki se ne tičejo našega dela oz. katerih vsebino že poznamo.

Glavni namen je pridobiti novo znanje, ki ga lahko direktno uporabimo v našem delu.

2. Zapiski

Ure, ki so bile porabljene za branje bodo slabo izkoriščene, če si zapomnimo le majhen delež prebrane vsebine. Zapiski naj bodo za novo znanje ter kratki in jedrnati. Zapiske delajte sproti, nato jih še dodatno skrajšajte in povzemite po končanju branja.

Večino poslovnih knjig oz. naukov le-teh lahko spravimo na manj kot A4 list.

3. Obnavljanje znanja

Čas, ki se je porabil za zapiske pa je tudi slabo izkoriščen, če se jih ne prebira na redni ravni in obnavlja znanje. Ker so zapiski kratki, se lahko pridobljeno znanje v začetku pridobi s parimi minutami branja na mesec.

Za bolj pregledno upravljanje z znanjem predlagam program kot je Evernote (OSX) ali OneNote (Windows).

Z upoštevanjem zgornjih nasvetov, se lahko večino knjig predela v nekaj urah, vključno z zapiski. Sedaj pa brat po seznamu najboljših knjig!