Tole je še ena od kratkih knjižic z nasveti. Pravzaprav nič bistveno novega, zopet poudarja pomembnost baze podatkov, rednega obveščanja strank ipd. Bom pa poudaril nekaj točk, ki se mi zdijo nove ali bolje razložene kot drugje do sedaj:
Izračun povprečnega nakupa
letni prihodki / število računov v tem letu
Število nakupov povprečnega kupca v enem letu
število računov / število strank
Ti dve formuli bi dejansko morali znati rešiti vsi (še meni je uspelo 😛 ). Iz tega potem izračunamo, koliko povprečen kupec letno zapravi pri nas, ter posledično koliko je vreden in koliko lahko porabimo denarja za pridobivanje vsakega posameznega kupca.
Trije pojmi povečevanja prodaje:
- bump = dodatna prodaja; npr.: kupimo avtomobil in nam ponudijo poleg še strešni prtljažnik;
- upsell = nadgradnja na boljši izdelek/storitev; npr.: kupimo sesalec in nam ponudijo močnejšega;
- cross sell = kar bi si morda lahko želel v prihodnosti, dobimo sedaj ceneje; npr.: kupimo smuči in nam ponudijo vezi z 10% popustom.
Omenjena je tudi ugodnost, ki jo ima trenutno Mercator: za nakupe v torek, dobimo naslednji torek neko ugodnost/popust. Oz. posplošeno: za nakup danes dobimo ugodnost ob naslednjem nakupu (v tem tednu, mesecu, letu …).
Omenjene so tudi podkupnine oz. darila ipd. Pomembno je, da imajo čimvišjo percepirano vrednost in da so dobro predstavljeni – vedno tudi s ceno. Med najbolj učinkovite spadajo informacije (poročila, nasveti, e-knjige), kjer lahko tako tudi izpostavimo lastno strokovnost.
V primeru, da sedaj znate brati knjigo in takšne zapiske, lahko na hitro preletite knjižico, sicer pa bo zadostoval že moj zgornji povzetek. 🙂