Optimizacija spletnih strani za iskalnike (Search Engine Optimization) je v svojem bistvu izredno enostavna in vključuje le dve stvari:
- optimizacijo na sami spletni strani (on-site),
- pridobivanje povezav na drugih spletnih straneh (off-site).
Z delom na zgornjih dveh elementih, želimo iskalnikom predstaviti našo stran kot najbolj relevantno za ključno besedo za katero želimo biti uvrščeni na iskalnikih.
Najbolj pomemben iskalnik v Sloveniji je Google, vendar pa z optimizacijo za Google zadostimo tudi zahtevam drugih iskalnikov (najdi.si, bing ipd.).
Ključne besede (keywords)
Ključne besede so besede na katere želimo biti uvrščeni na iskalnikih. To je lahko za avto kleparja “avtokleparstvo”, “avto klepar”, “avtoklepar” ipd. Ker ne vemo s katerimi besedami ljudje najpogosteje iščejo naše storitve, si pomagamo z Googlovim orodjem za analizo ključnih besed (Google Keyword Tool). Če obdržimo primer avtokleparstvo, potem bi začeli z naslednjimi ključnimi besedami:
V stranskem levem meniju označimo enega od tipov ključnih besed, ki nas zanimajo (primeri za ‘avtokleparstvo’):
- Broad: vse izpeljanke besedne zveze in morebitne povezane ključne besede; primer: avtokleparstvo, avtokleparstvo ljubljana, avto klepar, avtoličarstvo (!)
- Phrase: vse izpeljanke besedne zveze; primer: avtokleparstvo, avtokleparstvo ljubljana, najboljše avtokleparstvo v ljubljani
- Exact: zgolj točna besedna zveza; primer: avtokleparstvo
Označimo Phrase, Broad odkljukamo. Zatem izberemo še državo in jezik.
Tole je rezulat:
Ljudje na internetu najbolj pogosto iščejo “avtokleparstvo”, kar pomeni, da se nam bo najbolj izplačalo optimizirati spletno stran na to ključno besedo (“klepanje avta” je imelo manj kot 10 iskanj na mesec, zato je nepomembno). Zadnja kolona kaže ceno oglaševanja na Google AdWords (kar nas v tem trenutku ne zanima).
Priporočilo: za manj kot 300 iskanj se ne splača optimizirati strani. Izberite ključno z besedo s čimveč iskanji, če se le da z vsaj 1000 na mesec.
Pomembnost domene
Google daje izredno vrednost ključnim besedam v imenu domene. Čeprav se že nekaj časa govori o zmanjšanju pomembnosti, še zmeraj velja, da je domeno s točno ključno besedo (npr. avtokleparstvo.si) še zmeraj lažje rangirati kot domeno brez ključne besede (npr. poldesvasa.si). Obenem je tudi oglaševanje na AdWords ceneje, ker Google smatra stran kot bolj relevantno.
V primeru, da vaše podjetje opravlja le eno dejavnost, je smiselno razmisliti o domeni s ključno besedo v domeni (npr. avtokleparstvo-novak.si). Sicer izberite naziv svojega podjetja in boste optimizirali posamezne podstrani za dejavnost (npr. novak.si/avtokleparstvo, novak.si/avtolicarstvo itd.).
On-site optimizacija
Sedaj, ko vemo na katere ključne besede želimo biti uvrščeni na iskalnike ter smo kupili domeno, lahko nadaljujemo z optimizacijo na spletni strani.
Vsak element mora vključevati ključno besedo, vendar naravno – naštevanje ključnih besed na domači strani bo škodovalo in ne koristilo.
- DA: Avtokleparstvo Novak Ljubljana – Hitro in ugodno
- NE: Avtokleparstvo, avto klepar, avtoličarstvo, poceni avtoklepar, poceni avtoličar
Elementi za optimizacijo:
URL naslov, naslov strani (title) ter opis strani (description)
Vidno v brskalniku in iskalnikih:
Omejitev: 70 znakov za naslov ter 160 znakov za opis (orodje za štetje znakov).
Začnite z ključno besedo in nato nazivom podjetja. Primeri:
- Avtokleparstvo in avtoličarstvo – Podjetje d.o.o.
- Ugodno in hitro avtokleparstvo v Ljubljani – Podjetje d.o.o.
- Avtokleparstvo Novak – Ljubljana
- ipd.
Vsebina strani (page)
V naslovih (headings, H1, H2, H3) in tekstu same spletne strani je vedno dobro omeniti ključno besedo – kar v večini primerov pride popolnoma naravno z opisovanjem dejavnosti. Zopet poudarjam: ohranite naravno strukturo strani, saj je na koncu stran namenjena obiskovalcem in ne iskalnikom.
WordPress vtičnik
WordPress ima seveda svoj vtičnik za lažjo optimizacijo. Z All In One SEO Pack boste lahko enostavno vpisali naslov ter opis za vse podstrani.
Off-site optimizacija
Off-site optimizacija je pridobivanje povezav iz drugih spletnih strani.
Le nekaj stvari, ki jih lahko naredite:
- pisanje prispevkov za različne bloge v zameno za povezavo,
- kupovanje povezav na spletnih straneh (kar sicer Google ne odobrava),
- debatiranje na forumih (v podpisu imate povezavo),
- kupovanje sponzorskih novic ali oglasnih novic,
- izdelavo t.i. podpornih spletnih strani, ki govorijo bolj splošno o dejavnosti/industriji, nato pa povezava do vašega podjeta – optimizacija se potem dela še na teh spletnih straneh.
Spremljanje pozicij
Podobno kot pri spletni analitiki je potrebno spremljati rezultate. Priporočam, da uporabite orodje, ki spremlja pozicije na različnih spletnih iskalnikih, positionspider.net, ki je delo slovenskega podjetja OptiWeb.
Če spremljate le eno ali dve ključni besedi, lahko to sami počnete na svojem brskalniku, vendar je potem nujno, da uporabite anonimno brskanje, saj Google personalizira vsa iskanja (kar pomeni, da če stalno obiskujete svojo spletno stran, vam jo bo v iskalniku kazal višje).
Za konec
Optimizacija spletnih strani je enostavna, a ne lahka. Stalno iskanje novih strani, na katerih bi lahko objavili svojo povezavo terja veliko časa in včasih nekaj denarja. Vendar pa se morajo rezultati pokazati hitro in, če spremljate analitiko boste tudi videli, če se vam vložek vrača ali če bi bilo bolje razmisliti o drugemu načinu oglaševanja.
Vedno pa lahko izberete izmed množico podjetij, ki se ukvarjajo z optimizacijo na slovenskem trgu. Najmanj, kar ste potegnili iz tega prispevka pa je to, da veste, kaj sploh počnejo.