Spletna analitika – Google Analytics in Piwik

Google AnalyticsImeti spletno stran brez analitike je podobno kot vožnja z zaprtimi očmi – veš, da se nekam voziš a ne točno kam. No, lahko bi našel boljšo primerjavo a pomembnost analitike ostaja. Če ne veste, kdo prihaja na vašo spletno stran, od kje prihaja, koliko časa se zadržuje in kaj gleda ali išče, potem je skorajda isto kot če spletne strani ne bi imeli.

Danes bom predstavil dve, najbolj popularni možnosti za analiziranje prometa na spletni strani.

Kaj nas mora zanimati

Glavne zadeve, ki nas zanimajo so:

  • število obiskovalcev (visitors)
  • število ogledov strani (pageviews)
  • viri prometa (sources)
  • najbolj pregledane strani (site content)
  • konverzije (conversions)

Na kratko: rabimo vedeti, koliko ljudi obišče našo spletno stran (visitors), koliko časa se zadržujejo na njej in kaj pregledujejo (pageviews, site content), od kje prihajajo (sources) ter v kakšnem procentu naredijo akcijo, ki jo želimo (conversions).

Kaj je konverzija?

Konverzija je akcija, ki jo želimo, da jo obiskovalec spletne strani napravi. To je lahko nakup, klic, izpolnitev obrazca, pošiljanje emaila ipd.

Če spletna stran ne stremi h končnemu cilju – konverziji – ne opravlja svojega namena. Spletna stran je vaš prodajni kanal in kot taka mora opravljati svoje delo – prodajati.

Google Analytics

Google AnalyticsUradna Googlova analitika (vmesnik je v slovenskem jeziku) je brezplačna ter izredno intuitivna in enostavna za uporabo.

Za uporabo potrebujete le Google Account, s katerim se prijavite v Google Analytics. Analitiko vgradite v svojo spletno stran z vnosom krajše kode v nogo (footer) spletne strani. Večina odprtokodnih platform, kot npr. WordPress, ima tudi že pripravljene vtičnike, kar izredno poenostavi inštalacijo.

Sledenje konverzij lahko enostavno vključite s sledenjem navodilom za nastavitev ciljev (Setup Google Analytics Goals).

Piwik

Piwik je najbolj popularna odprtokodna rešitev za analitiko. Je izredno podoben Google Analytics, z razliko, da ga gostujete na lastnih strežnikih. Piwik se priporoča v primerih, ko ne želite, da ima Google podatke o vseh straneh, ki so v vaši lasti. WordPress ima na voljo vtičnik tudi za Piwik analitiko.

V primeru, da imate v lasti le nekaj spletnih strani in se ne ukvarjate s sumljivo optimizacijo spletnih strani (o tem kdaj več v enem od naslednjih prispevkov), priporočam Google Analytics zaradi lažje uporabe.

Za konec

Če ne spremljate analitike vaše spletne strani, potem resnično poslujete na internetu s prevezanimi očmi. V tem primeru tudi ne veste, kateri oglaševalski kanali najbolje delujejo za vaš trg. Mogoče je to radio, televizija, spletno oglaševanje na Googlu, Najdi.si – o vsem lahko le ugibate. Zato mora biti vgradnja analitike takoj za samo postavitvijo spletne strani.
Če ne spremljate analitike vaše spletne strani, potem resnično poslujete na internetu s prevezanimi očmi. V tem primeru tudi ne veste, kateri oglaševalski kanali najbolje delujejo za vaš trg. Mogoče je to radio, televizija, spletno oglaševanje na Googlu, Najdi.si – o vsem lahko le ugibate. Zato mora biti vgradnja analitike takoj za samo postavitvijo spletne strani.