(Ne)varnost v prometu v Sloveniji

Tole pisanje so vzpodbudila četrtkova Trenja, ki so bila prava burleska. Zopet se je pokazalo, da politiki in policaji govorijo o stanju, ki je v njihovi teoriji, medtem ko jim je realno stanje popolnoma tuje. In zopet se je pokazalo, da stroka želi bolj izobraženih in vestnih voznikov, policija pa načrtuje stacionarne radarje, kar pomeni le oster nadzor nad prometom in pričakovanje, da se bodo ljudje obnašali kot ovce. Največja težava stacionarnih radarjev, po mojem mnenju, je neživljensko nadzorovanje in absolutno kaznovanje. Kje je problem? Ali je 70 km/h v naselju enako, ko se vozite:

– ob 13. uri v sredo,
– ob 03. uri v ponedeljek zjutraj,
– po mokri cesti in v slabi vidljivosti?

Jaz bi si upal trditi, da ni. A kljub temu so zakoni in kazni pisane, kot da bi bilo to isto. Pa je to smiselno? Ali sta enako (ne)odgovorna tisti, ki s 70 km/h vozi po naselju, ko otroci hodijo iz šole, so pločniki polni ljudi in je na cesti polno avtomobilov in tisti, ki se vozi po isti cesti ob pozni večerni ali zgodnji jutranji uri, ko na cesti in ob njen ni praktično nobenega? In ne samo to – policija še pošteno kasira na račun teh ljudi! Redkokdaj se postavlja na dejanske kritične odseke in raje meri z radarjem pred in za znaki naselje in to ob smešnih urah, ko je (po pričakovanjih) največ prekrškarjev.
Tukaj lahko dam še dva odlična primera – Šentjakob in skladišča Petrol v Zalogu.
V zadnjih parih letih so v Šentjakobu do smrti povozili dve deklici. Kljub temu sem policaje tu v treh letih vsakodnevne vožnje skozi to naselje opazil le trikrat. Prvič, ko so me ustavili ravno z razlogom, da pazijo na otroke. Odlično, ne? Le ena težava – merili so par deset metrov pred tablo omejitve 70 km/h, ko se peljemo IZ naselja in to v nedeljo ob osmi uri zvečer (ne, žive duše ni bilo na cesti). Leto in še malo po tistem so povozili še eno deklico. Pred parimi meseci se je občina očitno zmigala in naredili so otoček na kritičnem prehodu za pešce.
Ravnina pri Petrol skladiščih je dolga okoli 2-3 km z rahlim ovinkom. Na začetku so na desni hiše, vendar je vmes še železniška proga in živa meja (ca. 10m od ceste). Po teh vrstnih hišah je travnik, za njimi skladišče Petrol na levi in desni, malce naprej še vulkanizer in bar. Na tretjini ravnice je prehod za pešce, da lahko le-ti pridejo na drugo stran, kjer je avtobusna postaja. Malo pred tem je omejitev 40 km/h. Vse lepo in prav, če ta omejitev ne bi veljala potem še do konca ravnine. Kje policaji stojijo? Na ravnici, skriti za kakšnim tovornjakom. Tam še nisem slišal za smrtni primer pešca, videl pa sem jih večkrat kot v Šentjakobu. Omejitev bi tu bila brez problema 70 km/h, s tem, da bi se naredil semafor na prehodu za pešce.

Takih primerov neumnega projektiranja oz. poligona za kasiranje je preveč. Lahko bi še pisal o smiselnosti dirkališča in še marsičem a bom preskočil. Naslednjič se dotaknem še alkohola.