Nelikvidnost in poslovni partnerji

Zadnje mesece imam zaradi zmanjšane prodaje, ki je posledica pomanjkanja novih nabav, manjše težave pri likvidnosti. Ker veliko delam na grajenju trdnih in korektnih odnosov s svojimi partnerji (brez zamujanja plačil ipd.), sem se dostikrat lahko dogovoril za krajše kreditiranje. Npr.: nabavil sem robo pri uvozniku in jih prosil, če lahko plačam v roku 14ih dneh oz. ko prodam robo, saj imam denarja izredno malo. Nikoli ni bilo težav. Moj računovodja, ki mi je celotno lansko leto uredil za skromnih 800€, mi je skoraj en mesec kreditiral zadnji obrok za 500€, saj sem mu lepo razložil, da imam trenutno velike težave. Njegov odgovor: “ni problema, ko lahko, plačajte – ampak naj bo v letošnjem letu (smeh)”. Takoj, ko sem dobil priliv je dobil plačano. Vsi zadovoljni, vsi plačani.

Danes pa sem doživel neprijetno presenečenje, ko sem enako prosil mojega ponudnika gostovanja. Lansko leto sem pri njih pustil preko 120.000 SIT, saj sem vse nakupoval pri njih – od domen in gostovanja, kljub temu, da niso najcenejši (sploh za domene .com, ki se jih dobi lahko za četrtino cene v tujini). Obenem sem dal še nekaj priporočil in ‘prodal’ vsaj še en paket gostovanja in domeno. Sem reden plačnik in z mano niso nikoli imeli težav, razen mogoče nekaj neumnih vprašanj. Ker mi je Peter, naš programer, priporočil, da dokupim SSL povezavo za novo trgovino, sem povprašal ponudnika, če lahko plačam za začetek le prvi mesec (8€), da bom pa ostalo v naslednjem mesecu, saj imam likvidnostne težave ravno zaradi tega, ker še ni nove trgovine. Njihov odgovor?

Pozdravljeni,

ni možno.

Za vse nadaljnje informacije sem vam na voljo na xxxx med delavnikom
od 9:00 do 17:00 ure ali preko e-pošte.

Z lepimi pozdravi,
xxxx

Vse, kar si zaslužim je ‘ni možno’. Škoda … do sedaj sem bil prepričan, da jih bomo imeli za dolgoročne partnerje (tudi v IT podjetju). A s takšnim odnosom sigurno ne. Torej, dajmo preračunati, koliko so oni izgubili potencialnih prihodkov v prihodnjem letu, ker bom sedaj jaz odkorakal drugam.

Nabava domen: vsaj 2 na mesec, povprečna cena 10€, skupaj vsaj 240€.

Gostovanje: vsaj še en paket najdražjega gostovanja, cena 140€

Namenski strežniki: dogovarjali smo se, da bi pri njih imeli namenski strežnik; če bi do tega prišlo, bi bila cena vsaj 100€ na mesec, skupaj vsaj 1200€

Izpad prihodkov v najboljšem primeru: 380€

Izpad prihodkov v najslabšem primeru: 1500€ +

Se jim je splačalo? Mislim, da je odgovor očiten. Glede na to, da (uspešno) poslujem z njimi več kot eno leto, mislim, da tudi ni problem v temu, da bi bil neznan naročnik.

Kratkovidnost naših podjetij

Tak problem je v veliko slovenskih podjetjih – kratkovidnost poslovanja. Očitno smo se tega naučili od države, ki je tako lepo uredila zadevo na balkanu z ‘Novo ljubljansko banko’.

Jaz sem nekaj časa kreditiral stranko s 100-200€ ali celo več za mesec do dva. A ker mi je v nekaj mesecih prinesel 1000€ prometa, sem tudi to sprejel. Sedaj mi ni dolžan nič več, tistih 1000€ pa je še zmeraj v bilancah.

Če odklonite prošnjo stranke, resno razmislite, če se vam ne splača ugoditi, ker nikoli ne veste, koliko je pripravljena še porabiti pri vas.