Kako ne oglaševati z glavo v pesku

Oglaševanje z glavo v peskuVedno znova sem presenečen, ko vidim, kako podjetja v recesiji ukinjajo spletno oglaševanje ter ohranjajo oglaševanje na radiu, televiziji, časopisu ipd. Zakaj? Ker ponavadi, ko ukinjajo spletno oglaševanje ukinjajo le-to na specifičnih, njim pomembnih kanalih (iskalniki, povezane spletne strani). Ko ohranjajo oglaševanje na radiu pa predvidevajo, da jim generalno oglaševanje celotni populaciji prinese več koristi. Za večino podjetij, predvsem B2B, je to popolna neumnost.

Prepričan sem tudi, da večina teh podjetij ne spremlja rezultatov in ne ve, kaj jim prinese končno konverzijo v kupca. Najverjetneje niso zadovoljni z rezultati na spletu (kjer imajo vsaj nek pregled nad podatki) in namesto, da bi začeli pri optimizaciji tega oglaševanja, prekinejo in nadaljujejo z oglaševanjem na radiu, češ “to pomaga pri našem brandingu” – kar je le lepše povedano “pojma nimam, če naše oglaševanje prinese realne rezultate”. Vendar mala podjetja potrebujemo predvsem rezultate, ne pa “branding”.

Kje in kako oglaševati na spletu

Prvi oglaševalski kanal na spletu morajo biti iskalniki, Google.si in najdi.si. Četudi že delate optimizacijo za iskalnike, je oglaševanje na iskalniku še zmeraj potrebno. Po izboru ključnih besed, je potrebno napisati dobre oglase, ki pozivajo k akciji – kliku na vašo spletno stran.

Če uporabljate Google Analytics, odprite z istim emailom profil na Google AdWords in analitika se bo sama povezala ter vam sporočila iz katerih ključnih besed in oglasov prihajajo konverzije.

Z oglaševanjem potem nadaljujte na vam najbližjih strokovnih spletnih portalih, blogih, forumih ipd. Na koncu vam ostane še Facebook, kateri vam lahko prinese fantastične rezultate ob pravilnem targetiranju populacije.

Spremljanje rezultatov različnih oglaševalskih kanalov

V primeru, da oglašujete na najdi.si, z različnimi bannerji ipd. potem je potrebno, da povezavam dodate posebne označbe, da jih bo Google Analytics prepoznal (Piwik ima svoje specifike).

Npr.: če avtokleparstvo.si oglašuje z bannerjem na avtomobilizem.com za akcijo prebarvanja avtomobila na mat črno, bo njihova povezava izgledala takole:

http://www.avtokleparstvo.si/?utm_source=avtomobilizem.com&utm_medium=banner&utm_campaign=akcija-matcrna
  • utm_source: vir prometa (v tem primeru avtomobilizem.com)
  • utm_medium: medij (v tem primeru banner)
  • utm_campaign: naziv oglaševalske kampanje (v tem primeru akcija-matcrna)

Povezavo si lahko sami izdelate s pomočjo Google orodja URL builder.

Še en način za spremljanje rezultatov je, da vprašate stranke v samem obrazcu oz. ob spletnem nakupu, kje so slišali za vas. Vendar pa to oteži avtomatsko analizo ter ni najbolj zanesljivo.

Kako oglaševati na radiu, televiziji in v časopisih ter spremljati prodajne rezultate

Tudi oglaševanje na drugih medijih je možno spremljati. Sicer je malce bolj zapleteno, a vseeno potrebno, če ne želimo stran metati denarja in zgolj upati oz. ugibati o rezultatih.

En od načinov je seveda zopet spraševanje strank, kje so slišale za vas. Drug način je pa s pomočjo zgoraj omenjene povezave, le izpeljano na malce drugačen način.

Primer: podjetje s spletno stranjo avtokleparstvo.si oglašuje na Radiu 1 svojo akcijo za mat črno prebarvanje avtomobila. Povezava izgleda takole:

http://www.avtokleparstvo.si/?utm_source=radio1&utm_medium=radio&utm_campaign=akcija-matcrna

Obiskovalce bomo pošiljali na to povezavo. Seveda na radiu ne bodo povedali zgornji naslov, saj si ga nihče ne more zapomniti. Lahko pa naredimo preusmeritev. Npr.:

  • www.radio1.si/avtokleparstvo – s PHP redirect datoteko preusmeri na zgornjo povezavo, ki potem pravilno zapiše vir, ki ga bo prepoznala spletna analitika;
  • www.avtoklepar.si – podjetje zakupi novo domeno zgolj za namen oglaševanja na radiu – ta domena nato s pomočjo PHP redirect datoteke preusmeri na zgornjo povezavo.

Enako lahko storimo z oglaševanjem na televiziji, časopisu in ostalih “offline” kanalih. Sem prepričan, da bi bilo mnogo podjetij presenečenih, kako slab je lahko odziv na oglase v teh medijih.

Še ena prednost dejanskega spremljanja rezultatov je, da lahko testirate različne kanale in različne oglase na teh kanalih. To vam potem omogoči enostavno optimizacijo in izboljšanje profitabilnosti oglaševanja. In na koncu se zna zgoditi, da oglaševalski kanali, ki so v začetku prinašali le izgubo pričnejo prinašati profit.