Kako me nemški dobavitelj **** v glavo

Prejšnje poslovno leto je bilo precej zanič. Analizo bilanc in vsega bom podal v naslednjih dneh, ko bom zadeve uredil. Na kratko: nategnil sem se z računico, izgleda, da že iz prvega leta in celo leto praktično delal z nulo. Ampak več o tem drugič (in kaj sem se naučil iz tega).

Danes se bom posvetil mojemu dobavitelju za odlične makete AUTOart. Gre za višji razred 1/18 replik, cene so ponavadi med 50 in 100€. Makete so v tujini izredno popularne, saj imajo izredno široko prodajno paleto zanimivih modelov.

Kakšno leto nazaj sem se z njimi tudi jaz povezal. Imeli so standarni nabavni proces za malega trgovca – naročilo na email, avansno plačilo, dostava s pošto. Na začetku je bila poštnina preklemano draga – 68€ za dva kartona, v katera so spravili 12 maket. Rabata ni bilo, RVC je doprinesel med 15 in 20%, kar je porazno. V praksi je to pomenilo, da sem moral prodati pošiljko do zadnjega kosa, da sem sploh naredil razliko. Skratka – pogoji so bili ubijalski. Obenem sem imel v zelo kratkem času 2 reklamaciji, ker sta bili maketi poškodovani. Vendar – makete so bile ekskluzivne in izredno zanimive, zato sem (po)trpel.

Potem se se čez nekaj časa razburil – razveselili so me s – pazite zdaj to – 5% rabatom in, kar je bil skrajni čas, nižjo poštnino za več kot 50% – na 32€ za dva kartona (kar pa je še zmeraj daleč najdražja poštnina v EU, kar sem jo zasledil).

En teden nazaj sem dobil pošiljko, ki je vsebovala tudi maketo Impreze STi l. 2006. Zvesti kupec jo je kupil a jo je vrnil, ko je opazil, da sta zvita sprednja in zadnja desna platišča. Še prej pa je poskušal popraviti! Ne pozabimo – zadeva je stala 80€. Seveda sem mu jo brez besed vzel nazaj. Naslednja slika prikazuje sprednje kolo, ki je očitno zamaknjeno v desno stran:

Po podrobnejši analizi sem opazil, da je zadnja luč slabo zalepljena in se ne drži karoserije:

Še enkrat – gre za 80€ vredno maketo, tako da so to resne napake, ki resnično zmanjšujejo vrednost, ne?

Seveda sem posredoval slike in mnenje naprej distributerju v Nemčiji. Njihov odgovor?

It is not really obvious that the Subaru is defective. These items are only model cars and not real cars. That means that there is no one to one realization.

No other customer or dealer have ever complained any defects regarding this item.

So we can not accept your complaint. Many thanks for your understanding.

Ni očitno, da je poškodovan, saj je to le model in ni primerjave z realno zadevo??? Te se norca delajo iz mene!

Tokrat mi je prekipelo – vsega nategovanja z visokimi poštninami, slabimi rabati, zadrževanjem denarja, saj rabijo 10 dni, da pošljejo vse, ko potrdijo naročilo – potem pa še zavrnitev reklamacije??? Lepo sem jim napisal, da v primeru, da ne upoštevajo te reklamacije, lahko nakažejo denar, ki je na njihovem računu (sem dvakrat preveč plačal – ne sprašujte zakaj) nazaj na moj račun in zaključimo ‘sodelovanje’. Obenem sem jih opomnil, da v zadnjih treh letih, odkar sem v tem poslu, še nisem zasledil tako neprijaznega in nefleksibilnega grosista. Se zavedam, da sem doprinesel za izredno malo njihovih prihodkov, a to ni izgovor za njihov neposlovni odnos! Sploh zato, ker če pogledam njihove sodržavljane, ki mi dobavljajo Tamiyo in z njimi nisem nikoli imel nikakršnih težav!

V primeru, da bodo zavrnili mojo reklamacijo in prekinili sodelovanje, bom denar usmeril k drugim artiklom. Ko se bo kapitala dovolj nabralo, pa bom preveril druge dobavitelje, npr. Grke, Italijane, Francoze, Norvežane in se nato z njimi dogovoril o nadaljni nabavi AUTOart maket.

👿