5 razlogov zakaj trgovina ni za mlade podjetnike

Kot mladi podjetnik, ki že tretje leto vodi manjšo spletno maloprodajno trgovino z izredno raznolikimi artikli, lahko podam par razlogov, zakaj se tega ne bi lotil ponovno.

1. Vodenje posla (računovodstvo, zakonodaja)
Trgovina s svojimi zalogami blaga in različnimi artikli z različnimi nabavnimi cenami je pekel za knjigovodstvo. Usposabljanje za uporabo programov, pogovori z računovodjo, pogajanje z dobavitelji za višje rabate, usklajevanje z zakoni ipd. porabi toliko časa, da sem se jaz že nekajkrat resno vprašal, ali je vse skupaj sploh vredno. Kar me pripelje do naslednje točke.

2. Veliko prometa, malo dobička
Čez 20.000 € prometa v letu 2006 se sliši lepo, ne? Ko pa pomislim, da ni bilo niti toliko, da bi me preživelo kot študenta, se zgrozim, ko začnem kalkulirati, koliko bi bilo potrebno za lepo dostojno plačo. In pridem do tega, da z manj kot 50.000 € prometa na leto ni pogojev.

3. Slaba likvidnost, potreben začetni kapital
Potrebno je vložiti denar v nabavo blaga. Potem pa isti denar stoji v zalogah, stoji v pošiljkah, ki so na poti k meni ali k kupcem, nizke razlike v ceni* nekaterih dražjih artiklov zahtevajo prodajo praktično celotne zaloge (pošiljke) za ustvarjanje dobička. Kaj mi pomaga nekaj tisoč € prometa, če pa ne morem v začetku meseca plačati računa za 100 €.

4. Veliko operativnega dela
Naročila na spletni strani, podpora in vprašanja na emaile, nabava, fakturiranje, pakiranje, pošiljanje …

5. Prostorske zahteve
Zalogo je potrebno nekam pospraviti. Sam imam to srečo, da mi je na voljo podstrešje v hiši. To moje skladišče pa se čedalje bolj širi in zahteva čedalje več prostora. Ko načrtujem do kakšne mere hočem širiti poslovanje, moram vračunati tudi prostorski problem.

Mogoče nisem poudaril, da je to zgolj in samo spletna prodaja. Če bi želel imeti maloprodajno trgovino v kakšnem trgovskem centru, stroški zelo hitro narastejo (najemnina in morebitna pomoč v obliki zaposlenega študenta).
V naslednjem prispevku se bom kratko dotaknil, kaj bom storil s svojo trgovino. Kasneje pa še, kdaj se lotiti trgovine, ker le ni vse tako črno, kot se je mogoče komu sedaj zazdelo 🙂

* razlika v ceni (RVC) – meni najbolj pregledna oblika prikaza profitabilnosti artikla; primer: 700 € nabavna cena, 1000 € prodajna cena, RVC = 300 € oz. 30%; marža oz. pribitek k ceni je prištevek k nabavni ceni; primer: 500 € nabavna cena, 1000 € prodajna cena, marža = 100% (kar je drugače 50% RVC)